dag 11 deel 2

23 augustus 2014 - Lillooet, Canada

In de avond nog een kleine wandeling naar de oude brug van 102 jaar oud.
Weg loopt dood omdat de brug te oud is voor verkeer.
Een auto komt voorbij rijden...
Vlak voor de brug staat de man met de auto, hij toetert en kijkt de berg op...wat is dat? wij lopen rustig richting de brug.
Hij zegt...bear with two offspring.
Wat nu? Terug naar de camping of naar de brug?
Wij gaan naar de brug met de gedachte dat we voorlopig niet meer terug kunnen.
De meneer vertelt dat de beer hier vaker komt om zalm te stelen uit de tientallen drooghuisjes van de first nations....naast de camping.
Viskampen staan hier bij de rivier, zalm drogen de first nations voor de winter.
De beer met jongen kijkt naar ons op 40 meter afstand, de meneer schreeuwt naar de beer, deze loopt dan weg naar boven...
Deze meneer werkt voor een visorganisatie die de stand van de zalm in de gaten houdt.
Hij vertelde mooie verhalen over beren.
Op de brug zit een nest met twee sea eagle jongen, de moeder vliegt rond.
We gaan weer naar de camping, al blijven we naar boven kijken voor beweging in de struiken :)
(Deze camping is de eerste camping zonder beer waarschuwingen, vuilnisbakken zijn tonnen ipv bearproof.
Raar, afgelopen nacht was de camping een kooi met hek en prikkeldraad van 2,5 meter hoog)

1. Jan & Tiny:
    23 augustus 2014
    Weer een spannend verhaal. Wat een belevenis. Wat gaan jullie nu verder doen? Wij horen het wel. Het is hier slecht weer.Het wil geen zomer meer worden. Knuffel van ons!