dag 7, 8 en 9

22 augustus 2014 - Thompson-Nicola A, Canada

Geen Wifi op de camping....

Dag 7
Na koffie op de berg weer naar beneden, getankt en op naar het meer lake Louise.
Op de parking gezocht naar een plek, niet dus. 700 meter van het meer de camper langs de weg gezet en weer naar boven gelopen.
Wat een toeristen op een klein stuk, Aziatische toeristen komen met de bus, 10 minuten foto's maken en weer weg, volgende bus staat alweer klaar.
We hebben even gezeten, foto's gemaakt en weer naar de camping.
Elroy boodschappen doen en Miriam en kids bij het water gezeten.
Vroeg gaan slapen, morgen de icefields park highway.

Dag 8

Half acht klaar om te vertrekken, brood gehaald bij de bakker ( de eerste echte in Canada) en we gaan op weg.
Ontbeten bij de Crawfoot glacier.
Gletsjer in de vorm van een...kraaiepoot.
Tweede stop bij Bowe lake, Fenna is moe van het reizen en vroeg opstaan, samen met Miriam gaan ze eerder terug.
Na een korte klim, Aziatische toeristen op
op een uitkijkplek....
Foto's gemaakt en weer naar naar de camper.
Nog een korte stop naast een brede rivier.
Stop bij de big bend, de grote bocht, stukje gelopen, vrienden gemaakt met een grondeekhoorn die ons bleef volgen en weer terug, op naar de icefield gletsjer.
Lunch op 2200 meter tussen de gletsjers, kaartjes gehaald voor de Ice Explorer.
Een bus op grote wielen die de gletsjer oprijdt.
Leuk om een keer op 100 meter dik ijs te staan voor de rest niet echt bijzonder omdat de motor van de bus zoveel herrie maakt zodat je de gids niet kan verstaan.
Na 90 minuten en $150 lichter op weg voor het laatste stuk.
Eerst boodschappen gedaan in Jasper en op naar de camping.
Zeer grote camping van 200 plaatsen, de plaatsen ook heel groot, we zitten 100 meter van de buren :)
Kampvuur gemaakt, gegeten en naar bed.

Dag 9

Rustdag,
Uitgeslapen, ontbeten in de zon, kampvuur weer aan...
Om 12 uur rondje om de camping gelopen, bij de rivier gezeten en weer terug.
Lunch om half 3, (toen waren we pas terug van het rondje :))
Nu is het 17 uur, zo eten en vroeg slapen, morgen ( donderdag) 300 km rijden.