dag 2

14 augustus 2014 - Hope, Canada

Dit was een lange dag. :)
Na het ontbijt zijn we naar een winkelcentrum gegaan om de tijd te doden. We konden pas om 13 uur de camper ophalen. Het winkelcentrum was een speciale volgens de manager van het hotel.
We mochten een stukje met de shuttlebus meerijden richting het vliegveld. Vanaf daar was het "maar" 1 block lopen. Dat viel niet mee. Het regende volgens de chauffeur voor het eerst in maanden. Wij lopen, kledernat, onder een spoorrails zodat we niet erger nat werden.
Na 15 minuten lopen waren we bij het winkelcentrum. Wij waren de enige westerse personen in heel het winkelcentrum. Het was een China mall.
Beetje rondgekeken en boven aangekomen zaten er allemaal kleine afhaal restaurants. Opeten kon aan de vele tafels die er stonden. Zo kon je dus zelf je maaltijd samenstellen.
Voor Fenna en Yorick een wafel, in een ander tentje zelfgemaakte smoothies en voor ons...salmon terayaki inclusief soep en stokjes.
Heerlijk gegeten en toen was het alweer tijd om naar de camper te gaan.
Bij de info konden we een taxi bestellen die ons eerst naar het hotel heeft gereden om de bagage op te halen en daarna naar de camper verhuur waar we dus 20 minuten te laat waren ;)
Schades op de camper opgenomen, geen instructie film maar een Poolse vrouw in gebrekkig engels de uitleg laten geven...als dat maar goed komt:)
Na een half uur waren we op weg naar de supermarkt. Eerste rotonde...verkeerde afslag..straatje keren met een camper van 9 meter gaat best goed. Tweede afslag...oeps...rechtdoor gereden, na twee kilometer weer keren, nu wel de goede afslag, volgende afslag..weer verkeerd...toen waren we er klaar mee. Rechtdoor gereden naar een supermarkt, op de parkeerplaats 3 rondjes gereden omdat ik 4 parkeerplekken nodig had. Boodschappen gedaan en nu echt opweg naar Hope. Om half zeven aangekomen, alles aangesloten en tijd voor...eten.
Broodjes en kaas of honing.
Fenna om negen uur in bed, wij gaan nu. Welterusten en tot morgen, Fenna, Yorick, Miriam en Elroy

1. Jan & Tiny:
    14 augustus 2014
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis. Mooie camper, Laat eens een foto van de binnenkant zien? Fijn om elke dag iets van jullie te horen en de reisverhalen te lezen.
    groetjes van ons.
  2. Harry HC Kapteijn:
    He Canada gangers,
    Leuk jullie berichtjes te lezen, de eerste dagen moet je natuurlijk altijd even wennen maar als je echt op weg bent wordt het steeds leuker.
    Leuke lengte van de camper, camperen in Europa is echt helemaal niets als je in Canada zelfs moet zoeken naar een plek(je) voor je camper laat staan in Europe.
    Wij hebben ook inderdaad op dezelfde campinground Hope gestaan.

Succes vandaag weer en we blijven jullie volgens.
    PS Je ouders (Mirjam) worden al een beetje zenuwachtig voor de verhuizing maar helpen ze zaterdag wel .

gr
  3. Marry & Ron:
    14 augustus 2014
    Spannend allemaal, he? "Hope"lijk krijgen we nog veel meer van die verhalen........ Special greetz for Fenna and Yorick! Laat hen ook maar eens verslag doen.