dag 3

16 augustus 2014 - Revelstoke, Canada

Zo, zijn we van de jetleg af? Nee, kids om 5 uur wakker, even plassen, geinen en toch nog even slapen tot de wekker van 7:30.
Opgestaan, ontbeten en de camper losgekoppeld.
We kunnen op weg, over een dubbelbaans weg richting mannings park.
We rijden 90 en worden vaak ingehaald door hele lange vrachtwagens. Na 30 kilometer rijden we het park binnen. Meteen pakken we de eerste trail van 20 minuten wandelen.
We lopen in een rainforrest met hele hoge en dikke bomen. Sommige zijn wel 2 meter dik.
Bij de ingang stond een groot bord met uitleg over de beren die hier leven *slik
Gelukkig lopen er een stuk voor ons twee mensen ;) maar toch blijf je de omgeving scannen op bewegingen. Na deze trail overleefd te hebben stappen we weer in de camper en rijden we een aantal kilometer verder. Op naar een uitkijkpunt. 8 kilometer op een eenbaansweg met veel bochten omhoog. Bij de parkeerplaats gestopt en we werden meteen verwelkomt door eekhoorntjes ( knabbel en babbel). Yorick en Fenna keken hun ogen uit. Wij keken naar het uitzicht :)
Yorick maakt foto's en Fenna met de verrekijker er achteraan.
Na 10 minuten weer in camper en weg vervolgen. Na 50 meter...grindpad dus keren met de camper...straatje keren gaat best bovenop een berg.
Beneden aangekomen ( borden met bear warning) op naar de volgende trail, lightning lake. Mooi meer met veel picknicktafels en voor Yorick en Fenna....grondeekhoorns. Allebij op hun knieën en kijken.
Gegeten bij het meer en naar de volgende wandeling.
Parkeren en we gaan lopen, lekker rustig, geen mensen, geen zicht op het pad waar je moest lopen, staat er een beer om de hoek?..na 20 meter maar weer terug naar de camper.
Op naar de volgende trail, met bevers, al zijn die 10 jaar geleden voor het laatst gezien.
Hoe laat is het? We hebben pas 70 km gereden van de 250, 14:00, dus het gas erop richting kelowna.
Om 18:30 aangekomen op de camping, pasta gegeten, kinderen gezwommen in een binnenzwembad en nu is het alweer 21:00.
Klaarmaken om naar bed te gaan..
Morgen richting Revelstoke...
Tot morgen!

1. Jan & Tiny:
    16 augustus 2014
    Schitterende foto's jullie hebben het verslag van gisteren gestuurd volgens ons. Zien later meer. Knuffel Jan en Tiny.