dag 4

16 augustus 2014 - Revelstoke, Canada

(Wifi werkt niet goed, vandaar staat dag 3 er twee keer op.)
Vandaag om zeven uur opgestaan.
Ontbeten en op jacht naar een nieuwe rioolslang. Deze was lek gegaan en moesten we vervangen. Bij de rv shop werden we ontvangen door een meneer die ons de vorige avond " sleepy family" noemde op de camping. Hij had even met ons een praatje gemaakt.
Alle mensen in Canada zijn heel vriendelijk en wel om een praatje verlegen.
Na een korte rit op een parkeerplaats genoten van het uitzicht.
Als echte Nederlanders een ijsje gegeten bij de Dutchmen Dairy waar het erg druk was.
In de stal stonden Friese koeien.
Ja, een boerderij zie je niet elke dag ;)
Daarna richting Craigallachie om de plaats te bezoeken waar lang geleden de laatste nagel in spoorlijn van oost naar west is gezet. Regende heel hard dus snel in de camper lunchen.
Toen ging de rit verder naar Three Valley. Een hotel aan een mooi meer. ( nu heerlijk zonnetje) De eigenaar van dit hotel had een mooie hobby, hij verzamelde in de jaren 50 gebouwen uit de regio om de history vast tr leggen.
We hebben er dik een uur rondgelopen, mooie auto's ( verschillende T-fordjes) en naast een school, diverse winkels, een echte Saloon en een round house. Een groot gebouw waar treinen in konden rijden, op een schijf kon deze dan naar verschillende rails rond worden gedraaid.
Na al dit moois nog een klein ritje naar Revelstoke.
Camping gevonden waar nu weer onze camper zo klein is. De een is nog groter dan de ander, niet normaal, caravans met 6 wielen.
Campers zijn touringcars, 15 meter lang is heel gewoon...
Nog een kleine wandeling gelopen in Revelstoke en daarna zwemmen en eten op de camping. Vandaag rijst met kip.
Morgen, Revelstone National Parc en Glacier National Parc, slapen in de buurt van Golden.
Tot morgen!

1. Jan & Tiny:
    16 augustus 2014
    Fijn om weer veel foto's te zien van jullie. Elroy houdt zeker niet van poseren? Leuk verslag. Wij reizen op afstand met jullie mee.
    Yorick een fijne avond, voor je 10 de verjaardag.Tot morgen.
  2. Marry & Ron:
    16 augustus 2014
    Blijft spannend jullie op deze manier te kunnen volgen, zo ver weg! Beren.... Ok, maar een rioolslang...? Hoort die ook bij de "Big Five? Happy birthday tomorrow, Yorick!!